V r. 1974 Rajneesh zakládá v indickém městě Púně duchovní centrum, kde vyučuje promiskuitě. Neotantra, jak nazývá své učení, je v podstatě glorifikovanou promiskuitou. Neslavné sociální experimenty, k nimž se dnešní hnutí Rajneeshových pokračovatelů raději nehlásí, pověsti tantry velmi uškodily. Sexuální nevázanosti frekventantů centra popudily obyvatele Púny natolik, že Rajneeshe vyhnali z Indie a středisko srovnali buldozerem se zemí. Základem jeho poselství bylo: Všichni jste neurotici, a proto se milujte, abyste rozpustili sexuální zábrany a osvobodili se od neurózy. Neotantra měla s tradičním učením tantry společnou jen fakticitu pohlavních styků. Promiskuita vylučuje duchovní atmosféru. Z tantrické tradice nebyly poznány, natož převzaty a používány základní atributy. Bez povšimnutí zůstaly mantry, jantry, rituály, tantrické symboly, a už vůbec se nedostalo pozornosti filosofickému obsahu zdůrazňujícímu kontinuitu a vzájemnou reflexi detailu a celku, a to na všech úrovních reality. Rajneeshovy nechápavé, odmítavé a destruktivní postoje k manželství, státu, humanismu, demokracii atd. jsou obecně známé. Ačkoliv o lásce deklamoval (krasořečnil) často a rád, nevěděl o lásce téměř nic, jelikož ji za celý život nepoznal. A protože ještě i dnes, byť v uhlazené podobě, je pro mnohé lidi učitelem svobodného myšlení, nepřekvapuje, že stejně citově ploší a nechápaví jsou jeho ctitelé a následovníci. Rajneesh byl nesporně nevšední osobou, charismatickým kazatelem, originálním, ale utopickým myslitelem občas vyslovujícím pěkné věci. Ale jeho učení se týkalo jeho samého, a jeho žáků, bylo to jeho vlastní učení, kterému jeho žáci chtěli naslouchat. Pokud je vydáváno za učení tantry či jinou východní nauku, pak se jedná o blamáž.
Rajneesh kázal své poselství pouze zámožným lidem. Chudí prý mají dost co dělat, aby přežili, takže jim na duchovní vývoj nezbývá čas ani síla. Ve skutečnosti šlo o majetek. Stoupenci přinášeli peníze, zlato, šperky. Jejich učitel, který doslova napsal, že nenávidí pokrytectví Gándhího a miluje upřímnost Hitlera, bohatství ochotně hromadil, nicméně kázal takto. Cituji: Už jsi někdy slyšel o bohatém člověku, který by byl blažený? Bohatý si dělá starosti, žije v nepřetržité úzkosti. V noci nemůže spát. Majetek člověka lze měřit počtem prášků na spaní, které spotřebuje. Konec citace. Obsah sdělení je jednoduchý: Abyste mohli být šťastní, odevzdejte mi své peníze a majetky, a já už trable související s bohatstvím nějak přežiji. O hromadných vraždách Židů, které Němci prováděli v plynových komorách, píše Rajneesh s neskrývanou fascinací a technickým zaujetím. Zabíjení prý bylo mírumilovné. Židé byli zabíjeni v nejmodernějších plynových komorách, kde to netrvá dlouho. Do plynové komory lze nahnat tisíce lidí, a jen se zmáčkne knoflík. Během vteřiny lidé nevědí, kdy žili a kdy zemřeli. Za okamžik se vypaří, vezmou si je komíny továrny. Ten kouř lze označit jako svatý kouř, vypadá jako přímá cesta k Bohu. Kouř prostě stoupá vzhůru. Takto zvěstuje svoji lásku k vůdci německých fašistů: K Adolfu Hitlerovi chovám určitou lásku z toho prostého důvodu, že přinejmenším byl přímočarý. Nebyl vychytralý. Dělal vše, co dělat chtěl. Byl trošku bláznivý, ale ten bláznivý člověk dokázal být největším světovým dobyvatelem. Měl určitou celistvost, určitý nadhled. Německo je malá země, ale on dokázal ohrožovat celý svět. A nebyl pokrytec. Proto toho člověka miluji. V r. 1985 vrcholí lavina sporů uvnitř komunity, ale také vnější problémy s úřady. Byla vznesena obvinění z daňových podvodů. Rajneeshova sekretářka, Indka jménem Má Ánand Šíla, uprchla do Německa. Odtamtud byla posléze vypovězena a odsouzena na 20 let do vězení, z nichž si odseděla 4 roky. Obvinění zahrnovala mj. pokus o vraždu, nedovolené ozbrojování, přestupky proti imigračním předpisům a finanční podvody. Rajneesh odsouzen k vysoké pokutě a vyhoštěn z USA. Následovalo zoufalé hledání nového působiště, jež pokračovatelé vzletně nazývají cesta kolem světa. Skutečnost byla méně romantická. Rajneesh usilovně hledal nové působiště, ale kde přistálo jeho letadlo, odtud byl posléze vyhoštěn. Po vyčerpávajícím martýriu dospěl k neuvěřitelnému výsledku. Celkem 21 zemí jej vyhostilo nebo mu odepřelo pobyt. V r. 1986 se vrací do Indie a žije u svého přítele. V r. 1987 se vrací do svého domu v Púně. Zástupci města mu okamžitě doručují příkaz k opuštění města. Ale nejvyšší soud v Bombaji příkaz ruší, pravděpodobně s ohledem na Rejneeshův špatný zdravotní stav. Rajneesh se nachází ve stále horším zdravotním stavu. Umírá v lednu r. 1990 ve svém domě v Púně. O jeho smrti koluje mnoho dohadů. On sám v těsné blízkosti smrti tvrdil, že byl otráven americkými úřady. Někteří lidé z jeho okolí tvrdili, že jej zavraždila Šíla, jeho někdejší sekretářka. Objevují se též vytrvalé pověsti, že zemřel na AIDS. Nejpravděpodobnější variantou je Rajneeshova sebevražda, jež měla být vykládána jako vražda, a sice s jasným mučednickým podtextem.